Organizarea activității de SSM ( protectia - muncii ) în unitatea ta - servicii lunare
S.C. PABIAND S.R.L. societate abilitată serrvici extern SSM Mures cu certificat de abilitare: nr.0002087 din data de19.03.2008, Certificat reinnoit in anul 2011.
Organizarea activităților de prevenire și protecție în unitatea ta se poate realiza în următoarele moduri:
1. Prin asumarea de către angajator în condițiile prevăzute de lege: microîntreprinderi sau întreprinderi mici fără riscuri deosebite, cu 1 – 9 lucrători și domeniul de activitate efectuat este altul decât activitățile descrise în anexa 5 din HG 1425/2006 modificată și obligatoriu pregătire SSM nivel bază – curs de 40 ore pentru administrator;
2. Prin desemnarea unuia sau mai multor lucrători pentru a se ocupa de activitățile de prevenire și protecție în condițiile legii (angajați cu normă întreagă, obligatoriu pregătire SSM nivel mediu – curs de 80 ore);
3. Prin înființarea unuia sau mai multor servicii interne de prevenire și protecție;
4. Prin apelarea la servicii abilitate externe de prevenire și protecție pe baza unui contract de prestări de servicii.
Serviciile periodice/lunare prestate de S.C. PABAIND S.R.L. constau în principal în:
• Verificarea instruirilor periodice sub semnătură în fișele individuale;
• Control efectiv la locurile de muncă;
• Informarea în scris a angajatorului despre neconformitățile depistate;
• Reprezentarea intereselor unității tale la controale în domeniul SSM, participarea efectivă la controale ca serviciu extern;
• Efectuarea Instruirii Introductiv Generale la angajare și completarea fișelor de instruire;
• Realizarea testării anuale a personalului sau de câte ori este nevoie;
• Reinstruirea personalului în cazul modificărilor din cadrul sistemului de muncă;
Când externalizez serviciul de prevenire și protecție?
• Când nu îndeplinesc cerințele legale de organizare a serviciului de prevenire și protecție;
• Când nu îndeplinesc condițiile pentru a numi unul sau mai mulți lucrători desemnați SSM;
• Când nu am posibilitatea (lipsa timp, disponibilitate, etc.) de a îmi asuma răspunderea în domeniul SSM;
• Când domeniul meu de activitate se regăsește în anexa 5 din HG 1425/2006 modificată;
Avantajele extarnalizării serviciului de prevenire și protecție:
• Asistență de specialitate permanentă;
• Asumarea răspunderii pe cele 33 de activități în condițiile legii;
• Economie de timp, bani și resurse umane;
• Număr mai redus de incidente de muncă;
• Contact permanent cu noutățile din domeniu;
• Birocrație redusă;
• Elaborarea și actualizarea documentelor specifice “De la A la Z”;
• Supervizarea instruirilor periodice și a reinstruirilor sub semnătură în fișele individuale de instruire;
• Locuri de muncă mai ergonomice;
În cazul în care angajatorul apelează la servicii externe de prevenire și protecție acesta nu este exonerat de obligațiile sale legale ce îi revin în domeniul Securității și Sănătății în Muncă.